Azfar-ism Wanting people to listen you can't just tap them on the shoulder anymore

30Aug/111

Happy Eid-ul Fitr

My family and I would like to wish all of my Muslim readers Selamat Hari Raya Aidilfitri (Eid ul-Fitr) (1432H/2011). I also want to apologize for all of my wrongdoings and hope we can start a new book. Maaf Zahir dan Batin. In the meantime, enjoy your holidays, drive save and have fun.

Filed under: Rants 1 Comment
25Jun/112

New addition

Forgot to tell. I got a son already.

Filed under: Rants 2 Comments
17Jun/112

Got this invitation

Should I go or not? Hmm...

Filed under: Rants 2 Comments
18Apr/110

Cat shower

Because this is cute, i feel the need to share it.

Filed under: Rants No Comments
25Mar/110

On stranger tides

Yeap, will be watching this

Filed under: Rants No Comments
8Mar/110

Neighbours

Neighbours.

Unless you live in a secluded place, you surely have one. Surely the neighbour must be human because if it is a monkey, you must be living in a zoo.

Anyways, dad decided to renovate his KL house. He told me, "hey, why not?". So, I'm okay with it. Currently the progress is on 30%. Now, here comes the problem.

My parents place is a small malay community on the upskirts of KL. They been there when the place was still trees and bushes and KLCC was still a place for horse. Along the years, they already known all kinds of people at that place, north south east west and especially people living next to them. Or so they thought.

Month before the renovation, dad already went from house to house along our road informing the neighbours about the renovation. Yeah, all people are okay with it. He also told the contractors to cover left and right side of the house with tarp. For a small construction, it is enough.

My left neighbour is a bit of busybody. He don't make that much of a fuss but, he likes to see and ask this and that. I guess that is typical of retiree. My dad also like that. Sometimes that guy will follow the foreman just to see what's he up to.

My right neighbour, now this is a piece of work. Sometimes in the morning he would just scold the foreman because his front side of the house was dusty, his roof got sand, etc. etc. I was like, WTF this dude problems? One day he tell the foreman about not to do cornish (ID term) on the roof because that thing will go into his house area.

Pissed off, the foreman take a measuring tape and measure the width of that guys house and my dads house. He told the guy, that his house and his cornish already went into my dads house area and scolding the guy back about his 'neighbourly' attitude. Haihhh.

Maybe the dude should live in an island. Nobody will disturb him there. Many people in that area already done a renovation. Sure sometimes it kinda messy and noisy but for the spirit of neighbourhood, we don't mind it as long its ok.

Hmm, about the guys cornish, maybe I'll poke the guy a bit about it and saying something about a lawsuit. See what he have to say. Lol

Posted with WordPress for BlackBerry.

Filed under: Moblog, Rants No Comments
11Jan/111

The railway journey

'Sup

Starting this year, I'm going to try the public transport to work. Sincerely speaking, not a fan of the public transport. I rather drive. I've been living at Kajang since last year and driving from there to KL kinda sucked. Rush hour and all. My suggested route is komuter -> kl sentral -> lrt klcc. The amount of fare I have to pay for one way is RM2.80 and RM1.90.

It's been 1 week and so far so good. Sure, sometimes tired and all (well mostly waiting for the train, ktm/rapidkl and their sucky time management not to mention maintenance problems) but not that tired compared when I drive. The time spent, money, energy and brain power are lower. Time gained can be used for other things like family time.

Kinda bored with long journey like this everyday. The only entertainment I have while en route is my ipod and mobile phone. My gadget can be used to keep my hands busy lol. Maybe I should get an ipad. Bigger screen for my rabun-ed eye. Other than that, is looking at various human antics in and out of the train. If I were to write a book about it, I'll call it 'Dumbass on the railway'. Ha lol u mad. Maybe I'll write about it here later.

Anyways, my hopes for the public transport? It can be better. We're progressing like a turtle. With the subsidy cut and all, saying it for the public transport improvement project, I'd say that is full of crap lol. Ha, we'll see lah in the near future.

Ok, it's my stop. Later.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Filed under: Moblog, Rants 1 Comment
5Jan/114

Burung marah

'sup

currently occupied with something. that something is this. angry birds. damn addictive. i don't even want to let go my android. you can get it at android market or app store for ios (iphone, ipad, etc) device.

for pc users, you can buy that game for USD 5 at intel appup.

if you prefer the 'ehem-ehem' version, use google. he he...

Filed under: Rants 4 Comments
1Jan/110

Selamat tahun baru 2011

Wheeee...

Happy new year 2011 to all.

It feels like, the time is getting faster. Hmm...generally 2010 has been great to me. Hoping for more in 2011. I acheive many things last year. Get married, new position, new stuff, etc.

Last year also I found many new friends. Lol.

Anyways, good luck to all

Later.

Filed under: Rants No Comments